DE CE IUBESC EU TARA ASTA

De multe ori cand calatoresc din Militari in Drumul Taberei si invers ma uit pe geamul tramvaiului si ma gandesc. Ma gandesc la viata asta cum se scurge fara nici o jena uitandu-se arogant la mine cum ma zbat sa ii dau un sens.

Astazi ma gandeam de ce iubesc eu tara asta, de ce mai stau aici, de ce nu am plecat inca de acum cativa ani, totul in timp ce savuram maneaua care iesea chinuita din delicatul difuzor al unui telefon mobil care n-a stiut ce menire va avea cand a iesit din fabrica.

Nu iubesc tara asta pentru oamenii ei. Pe majoritatea nu-i cunosc desi simt efectul deciziilor luate de ei la un moment dat, il simt pe pielea mea, si n-am ce-i face.

Nu iubesc tara asta pentru iesirea la Marea Neagra pentru ca mare cu plaja exista si in alta parte chiar fara cocalari burtosi, fara chistoace de tigari in nisip, fara jepcari care inchiriaza umbrele si sezlonguri, fara mancare reciclata si fara chipuri acre la servire.

Nu iubesc tara asta nici pentru muntii ei. In alta parte exista munti care mai au inca paduri si in paduri mai exista si animale protejate de legea pe care nu o incalca nimeni cu nesimtire . Pe alti munti n-am auzit sa fi trecut zana PET-urilor din trena careia sa fi curs pe versanti sclipiri de plastic si hartie.

Nu iubesc tara asta pentru respectul pe care il au oamenii unii pentru altii, pentru ca nu-l au. Nu-l au nici macar pentru ei insisi dar se fac verzi daca le spui asta in fata.

Nu iubesc tara asta nici pentru istoria ei, un cumul de povesti fabricate. Facand o paralela intre prezent si trecut constat ca nu s-a schimbat mai nimic. Astia suntem si ne mai si suparam cand ne arata Europa cu degetul. Pacat ca trebuie sa sufere minoritatea oamenilor cu bun simt si educati , pacat ca sunt bagati in aceeasi oala. Pacat ca au ajuns o minoritate.

Nu iubesc tara asta pentru religia ei stramoseasca, religie care in loc sa ajute omul sa creasca in spirit a ajutat la indobitocirea lui. Religie care propovaduieste supunerea femeii de catre barbat, care arata cu degetul la descendentele Evei , si fereste privirea de scaparile descendentilor lui Adam. Religie care construieste catedrale de milioane de euro in loc de spitale si adaposturi sau cantine pentru amaratii care au ramas in strada doar cu Dumnezeul propovaduit la slujbe. Biserica Ortodoxa Romana cu popii ei sclipciosi si falsi care ascund cel mai pur fariseism. Biserica care a ajuns un SRL.

Nu iubesc tara asta pentru cultura ei. Cultura romaneasca este un animal bolnav, incapabil sa se reproduca, deci pe cale de disparitie.

Nu iubesc tara asta nici pentru emisiunie ei de televiziune, pentru fapul ca aud la televizor limba romana. Nu ma ai incalzeste pentru ca limba aia romana pe care o folosesc analfabetii in media este o limba transformata si terfelita. Au tras de ea pana i-au rupt frumoasele-i vesminte. Au transformat-o din silfida intr-o tarfa ieftina pe care o scuipa in fiecare zi.

Nu iubesc tara asta… n-a mai ramas nimic din ce era. Bucurestiul nu mai este cum era inainte de 1983.

Singurul lucru pentru care multumesc ca m-am nascut aici sunt acei cativa oameni care mi-au atins sufletul, dar sunt cativa, ii numar pe degetele de la maini… din 22 de milioane care suntem.

DIN 22 de MILIOANE de oameni care traiesc in tara asta  eu am ramas pentru acesi cativa, pentru felul in care ma fac sa ma simt cand mi-e greu, pentru vorba buna pe care mi-o spun cand sunt deprimata, pentru ca atunci cand ma simt singura ei imi alunga acest sentiment, lux pe care nu l-as trai in alta parte, pentru increderea pe care mi-o redau si mi-o reconstruiesc, pentru faptul ca ei cred in mine, uneori, mai mult decat cred eu in mine. Pentru ca ei sunt de fapt casa mea.

Pentru mine Romania este de fapt o mana de oameni cu suflet .

 

One response to this post.

  1. Posted by Adrian Rachitovan on 23 Iulie 2014 at 11:36 PM

    Si eu iubesc acest Pamant…Am avut mare nevoie de un ajutor sufletesc in acesta seara. L-am gasit aici, in aceste pagini. Multumesc pentru explicatiile date despre simboluri. Un gand de bine de la un om catre un OM.

    Apreciază

    Răspunde

Lasă un răspuns

