VIATA NU E SUPERMARKET

Ai stat vreodata sa iti analizezi viata? Te-ai intrebat vreodata: de ce nu sunt fericit / fericita? Ai luat la puricat fiecare decizie pe care ai luat-o si ti-a schimbat drumul?

Eu fac asta mai tot timpul: analizez … analizez pasii, deciziile, urmarile, trairile.

In urma ultimei analize am ajuns la concluzia ca in viata mi-am setat prea multe limite, prea multe praguri, prea multe reguli. Ca si cum daca viata ar fi usoara si lina n-ar mai fi destul de palpitant. Ca si cum doar suferind simt ca traiesc.

Chiar eu mi-am pus de multe ori bete in roate. Mi-am dorit sa fiu fericita dar fericirea era mereu conditionata de cateceva: ce-o sa zica ai mei, ce imagine proiectez, daca o sa fiu judecata, daca raman singura? O sa fiu fericita cand scap de datorii. O sa fiu fericita cand o sa am o relatie stabila in care sa-mi gasesc echilibrul. O sa fiu fericita dupa ce termin facultatea. O sa fiu fericita dupa ce fac un copil. O sa fiu fericita cand copilul mai creste putin. O sa fiu fericita dupa ce obtin postul pe care mi-l doresc.

Intotdeauna a existat o linie a orizontului pe care dansa in echilibru fericirea mea. Acelasi cerc vicios plin de reguli in miscare browniana.

Imi doresc o relatie … dar relatia mea trebuie sa fie asa… asa si … asa. Nu-i nimic rau in a stii ce iti doresti , in a creiona cat mai exact cum doresti sa fie realitatea ta. Devine rau atunci cand nu mai esti fericit, atunci cand in sfarsit viata iti da o pauza si tu profiti de ea pentru a-ti pune la punct un nou plan „cum sa ma chinui in 6 pasi”.

Si apoi… mai e ceva: in viata vrem sa gasim totul intr-un loc, ca la supermarket, se existe un singur om care sa ne satisfaca toate nevoile si acela sa fie partenerul de cuplu…. eventual.

Hmm , ia sa vedem, de unde vine asta? Am impresia ca este o trasatura in majoritate intalnita la femei, pentru ca erau judecate daca aveau amanti. Casatoriile erau aranjate pe vremuri, erau menite sa imbunatateasca starea financiara sau rangul familiei. Aproape niciodata intre soti nu exista atractie fizica. Actul sexual era consumat in vederea producerii mostenitorilor. Odata ce acest lucru era indeplinit el isi vedea de ale lui si ea, daca putea, avea un amant, pana era prinsa si umilita decazuta din drepturi, etc. Asadar societatea a constrans femeia sa caute tot ce isi doreste intr-un singur loc, de la un singur om, sa ofere exclusivitate.

Nu inteleg insa de ce sa ceri unei femei exclusivitate cand tu, barbatul, nu esti in stare sa oferi asta?

Rareori un om iti poate oferi tot ce ai nevoie: siguranta materiala, protectie, diversitate, iubire, prietenie, conexiune. Unii se multumesc doar cu una sau doua nevoi satisfacute. Altii isi cumpara ingredientele din magazine diferite.

De ce m-as limita incercand sa obtin toate ingredientele fericirii mele dintr-un singur magazin, care nu pare sa se aprovizioneze  mai bine cu timpul, cand as putea sa caut calitatea ingredientelor si sa le procur de la magazine specializate?  Pentru ca unii m-ar putea numi „femeie usoara” .. Dar as fi o femeie usoara si fericita. As pluti de fericire.

Daca vrei ca afacerea ta sa prospere si sa cumpar de la tine fa in asa fel incat sa ai tot ce-mi trebuie mie, pune la punct o campanie de fidelizare. Asta este o munca continua. Daca sunt clientul tau astazi pentru ca mi-ai oferit banane de calitate sa nu crezi ca maine imi poti vinde banane vestejite la acelasi pret, sau ca o sa cumpar de la tine in amintirea bananelor din prima zi.

Cum ar fi lumea plina de oameni fericiti, bine dispusi…?! Eh?! Cum?

 

2 responses to this post.

  1. Posted by Cristi on 31 Ianuarie 2014 at 12:07 AM

    „De ce m-as limita incercand sa obtin toate ingredientele fericirii mele dintr-un singur magazin, care nu pare sa se aprovizioneze mai bine cu timpul, cand as putea sa caut calitatea ingredientelor si sa le procur de la magazine specializate? Pentru ca unii m-ar putea numi “femeie usoara” .. Dar as fi o femeie usoara si fericita. As pluti de fericire.”

    Sa inteleg ca a fi „femeie usoara” e un concept adus de oamenii posesivi? Vad ca tu nu esti de acord cu acest concept atat timp cat ai pluti de fericire, dar cred ca daca chiar ai pluti nu ai face nimic altceva decat sa-ti confirmi greutatea si mai rau, sa o confirmi tuturor. Poate un lucru greu sa pluteasca?
    Cred ca ti-ai pune bete in roate chiar tu… si uite ca ne-am dus chiar la inceputul articolului in care subliniai aceasta frana.

    Corecteaza-ma daca am inteles gresit.

    Apreciază

    Răspunde

    • Expresia „femeie usoara” nu se refera la greutatea ei ci la cat de usor poate fi cucerita sau cat de usor se lasa. 🙂 Asta este o expresie utilizata in societatea noastra pe acre am utilizat-o ca sa ma pot face inteleasa. Daca ai trai printre fiinte dintr-o alta lume cum crezi ca ai putea sa te intelegi cu ele? Le inveti limba. Scrierea mea este de multe ori ironica. In general ma apuc sa scriu despre un anume subiect atunci cand sunt foarte foarte suparata. E o modalitate de refulare. Mai scriu si pentru cei care citesc. Poate invata ceva din greselile mele ca sa nu fie nevoiti sa dea cu fruntea de prea multi pereti. 🙂

      Apreciază

      Răspunde

Lasă un răspuns

