INVESTITII

Vorbeam la un moment – dat cu o prietena despre relatiile cu sexul opus si despre cum investim sentimente intr-o relatie. Mie imi place sa asociez relatiile personale, intime, cu afacerile pentru ca din punctul meu de vedere sunt oarecum similare.

Sentimentele pe care le ai , pregatite, impachetate cu fundita rosie, aburinde, abia astepti sa le oferi cuiva pentru ca nu? de asta le avem, ca sa le oferim. Pentru noi pastram, sa zicem, 20 %, dar cu restul de 80% ce facem? Trebuie plasate. Altfel se irosesc. Asadar vrem sa investim sentimentele si suntem asa de nerabdatori sa o facem, mai ales dupa o perioada in care nu am facut nici un plasament si ne arde buza sa simtim adrenalina pietei si emotia asteptarii.

Daca sunetm amatori, si asa incepem  – ca amatori, ne grabim sa facem plasamentul sentimentelor la primul client aparut si dispus sa le primeasca. Trist este ca de cele mai multe ori gresim. Mai trist este ca multi dintre noi nu invatam nimic din greseli – asadar ramanem la stadiul de amatori –  si foarte trist este ca o alta parte se descurajeaza si dupa un esec nu mai investeste deloc.

Dar sa revenim la cei care aleg sa investeasca. Am inceput cu stangul, am investit intr-o relatie care absorbea energie si sentimente, imi cerea sa ma daruiesc insa n-am primit nimic in schimb. Exista cel putin doua variante care imi vin in minte acum: mai stau un pic in relatia aia in ideea ca poate la un moment- dat isi revine saaau, flerul meu de „afacerist” imi spune ca este o investitie proasta si mai bine ies pana nu falimentez de nu ma mai pot ridica.

Daca am ales sa raman in ideea ca astept pana isi revine, ei bine,  s-ar putea sa isi revina sau poate ca nu dar nu pot sa stiu… insa cum sunt o persoana rabdatoare macar un lucru bun iese din asta: imi antrenez rabdarea si autocontrolul inca un pic.

Este posibil, de altfel, ca eu sa raman la investitia initiala in pofida profitului scazut  – spre pierdere pentru ca mi-este teama ca orice alta incercare de plasare a sentimentelor mele se va solda cu un esec, poate chiar mai mare decat acela in care sunt, asadar raman la prima investitie desi nu este ceea ce am visat cand eram copil (cunosc foarte multi in situatia asta).

In regulaaaaa.  In cazul in care sunt obosit, vlaguit si stors de sentimente, acrit de esec, pun punct relatiei si merg mai departe. Dar si aici situatiile pot fi de cel putin doua feluri: am curajul sa pun punct dupa care imi caut o alta investitie sau pur si simplu ma bucur de timpul meu cu mine, sau intai imi caut o alta investitie si abia apoi imi mut „lucrurile de pe birou”. Frecvent se intampla varianta 2.

Acum lasand gluma la o parte nu imi dau seama cum am vrea noi sa avem succes in relatiile cu sexul opus cand nu suntem atenti cui oferim inima. Indicii despre ce fel de persoana se afla langa noi exista inca de la prima interactiune insa de cele mai multe ori relatiile incep de la o puternica atractie sexuala, si – dupa cum poate stiti – sexul orbeste.

Aici se amesteca felurile de mancare. Confundam necesitatea contactului fizic cu cea de a avea o persoana compatibila mental cu noi. Omul este definit prin cel putin trei dimensiuni: fizica, mentala si emotionala. Daca intre doua persoane nu exista o buna compatibilitate pe toate cele trei planuri relatia este damnata din fasa.

Degeaba ne potrivim fizic daca nu prea avem ce sa ne spunem si degeaba avem ce sa ne spunem daca fizic nu exista atractie cu focuri de artificii. Pana la urma viata ne este data sa o traim cu focuri de artificii. Orice altceva se numeste pierdere de timp. Daca nu traiesti la intensitate maxima se poate spune ca esti aproape mort, pentru ca numai aia nu simt. Insa exista focuri de artificii e plan fizic, mental si emotional.

Este foarte posibil ca partenerul sa iti ofere un minunat orgasm fizic dar daca nu exista si unul mental si unul emotional, orgasmul tau este beteag.

Analizand aceste aspecte ma revolt mai putin cand sunt respinsa in incercarea de a stabli o relatie cu altcineva (ma refer aici la relatiile cu sexul opus). De cele mai multe ori mi s-a dovedit, in timp, ca persoana respectiva desi parea compatibila fizic cu mine, desi exista atractie, mental nu ma excita si nici emotional. Si atunci? Si atunci tot raul spre bine.

Daca pentru tine ca individ conteaza relatia intima si ai visat ca ea sa fie intr-un anumit fel ca sa iti poata aduce implinire si satisfactie de ce sa te multumesti cu mediocritate? De ce sa te multumesti cu mai putin decat ai visat?

Ai obosit? Dar cine spune ca lucrurile cu adevarat minunate se construiesc peste noapte?

Te-ai gandit ca poate nu esti pregatit pentru maretie si ca poate mai ai nevoie sa inveti? Atata timp cat nu esti aliniat cu visul tau viata iti va servi lectii – prin intermediul celorlalti – din care tu sa te poti antrena pentru maretia la care visezi.

Asadar  ce facem inainte sa investim? Analizam oferta si evaluam daca este o investitie care merita. Investim cu grad de risc ridicat in ideea ca vom avea un castig mare daca merge? Sau plasam pe o piata sigura?

 

Lasă un răspuns

