A FI SAU A NU FI TU INSATI / INSUTI ? … ACEASTA ESTE INTREBAREA

Zilele trecute circulam cu autobuzul spre serviciu. Ma aflam undeva intre Facultatea Electronica si Piata Leul. Traficul greoi – ne miscam un metru, stateam 2 minute pe loc.  La un moment dat autobuzul se opreste in fata unei terase. 8 AM, la o masa stateau doi tineri – un el si o ea.  Masa sustinea 5 sau 6 sticle goale de bere. Pareau a fi fost consumate de ei. Atunci, vazand tabloul acela cu o tipa finuta la masa cu un consumator de bere mi-am amintit cat de mult suntem dispusi sa renuntam la noi si sa adoptam obiceiuri noi chiar daca nu ne plac teribil si asta doar sa placem altora.

Exista o vreme in care eram aproape cameleonica, mulandu-ma pe comportamentul celuilalt, adaptandu-ma. Am renuntat la feminitatea mea pentru ca observam dispretul barbatilor dominanti vis-a-vis de feminitate –  vazuta ca o salbiciune. Am devenit „amicul” lor tocmai ca sa ma integrez, sa fiu placuta. Singurul castig a fost ca am aflat „secrete” ale comportamentului masculilor in relatia cu femelele. Cunoasterea este un dar greu de stapanit. Daca nu ai stomac te depaseste. Asa am ajuns eu sa fiu usor scarbita si m-am detasat si mai mult de barbati, ca deh… doar reprezentanti ai lor mi-au „vandut” mici secrete. Informatorii erau de incredere.

De-a lungul timpului am renuntat la cate o bucatica din mine, cu fiecare relatie si fiecare interactiune. N-am vrut decat sa plac si am impresia ca m-am straduit un pic cam tare. 

Si ajung intr-un punct al existentei mele in care ma intreb : cat din mine sa pastrez si cat sa ma modelez dupa ceilalti incat sa plac? 

Ne nastem noi si invatam sa fim altii si apoi, la maturitate, ne dam seama ca nu stim cine suntem, ca ne-am pierdut identitatea si intervine criza de identitate pe la 30 de ani cand dam peste cap atat viata noastra cat si a celor din jurul nostru, care de altfel sunt legati de noi. 

Imi dau seama ca atunci cand ai 20 de ani e atat de prematur sa ai o relatie. E prematur sa ai o relatie cand nu stii bine cine esti si care vrei sa iti fie drumul ales de tine , nu de familie. Cum ai putea sa cunosti pe un altul sau sa functionezi bine intr-o relatie cand experienta ta de viata la 20 de ani e, practic, nula. 

Cu cat capeti mai multa experienta iti dai seama ca relatiile de tip casatorie sunt restrictive si te indeparteaza mai mult de cine esti de fapt. Intr-un cuplu exista intotdeauna unul care da mai mult si unul care primeste. Cumva daca esti o persoana linistita si vrei o relatie armonioasa , fara disensiuni si certuri stupide exact genul ala de om il intalnesti – care e pus pe modelat, pe corijat, pe reprosat. Niciodata nu esti destul de bun asa cum esti tu, in concluzie. 

Dupa o vreme m-am hotarat sa fiu eu insumi, fara masti, fara linguseli prefacute… rezultatul? Acum sunt mai singura decat inainte. Partea buna este ca cei care au ramas langa mine imi sunt prieteni adevarati. 

Si de aici dilema: merita sa fii tu insuti daca sacrifici socializarea si popularitatea in randul semenilor tai? De cate ori deciziile noastre nu sunt influentate de teama : „nu, ca se supara cutarica”, „ce o sa zica mama?” si asa mai departe. Nu conteaza ca optiunea initiala era a noastra pentru sufletul nostru, conteaza mai mult ce vor altii. 

Cu cat ajung mai aproape de esenta identitatii mele cu atat deranjez mai tare pe altii si pe mine mai putin.  

De fiecare dintrea noi depinde raspunsul la aceasta intrebare, in functie de modul in care ne asumam alegerile. 

Astept opinii indiferent daca imi sustin teoria sau nu. Parerea fiecaruia formeaza adevarul universal. 

Cu drag, 

Doctorul de Suflete

Lasă un răspuns

