IERTAREA

Orice lucru neiertat ramane ca o povara in sufletul nostru. Uneori ascundem ne-ietarea in spatele unor pretexte. In timp lucrurile pe care consideram ca sunt de neiertat ne macina sufletul si trupul.
De ce spun ca ne macina trupul? Pentru ca orice lucru neiertat, orice cuvant nerostit creeaza un blocaj energetic la nivelul corpului fizic, blocaj care in timp faciliteaza aparitia unor afectiuni.
Cand mi-am inceput drumul, cautarea sinelui, si mi s-a spus sa iert am confundat iertarea cu renuntarea la razbunare. M-am gandit ca sunt o persoana iertatoare pentru simplul fapt ca nu ma razbun pe cei care consider ca mi-au facut vreun rau. Gresit! Sau… ma rog, nu e neaparat gresit dar nu asta e drumul.
In primul rand a trebuit sa ma iert pe mine. Paradoxal, nu?! Da – pe mine. Sa ma iert pentru ca nu ma acceptam asa cum sunt si emiteam cele mai severe critici la adresa mea.
Nu ma iertam cand greseam – consideram ca e de neconceput sa gresesti pentu ca numai cei slabi gresesc. Hei, da cine spune ca nu ai voie sa gresesti? Cei care invata au voie sa greseasca. Copiii cand sunt mici gresesc mereu. Atunci cand vrei sa faci un lucru vei incerca de mai multe ori, si vei gresi pana vei reusi, prin practica si prin experienta acumulata.
Nu m-am iertat pentru deciziile pe care le-am considerat gesite. Mai tarziu am aflat ca nu exista decizii bune sau decizii rele, exista experienta vietii traite. Avem tendinta sa consideram gresit sau rau un lucru care ne produce suferinta fizica sau psihica. In viata exista alegeri, punct!
O sa va spun o mica povestioara despre puterea de regenerare a naturii.
Banuiesc ca multi stiu despe existenta vulturului plesuv. Dintre toate speciile de vulturi, vulturul plesuv traieste cel mai mult. El poate atinge varsta de 70 de ani. Insa, pentru a atinge aceasta varsta, el trebuie sa ia o decizie, sa se schimbe.
Pe la 40 de ani, unghiile sale lungi si flexibile nu mai sunt capabile sa ii care prada… ciocul lung si ascutit i se-nconvoaie…aripile grele si imbatranite, de ani si de grosimea penelor, ii infraneaza si ii obosesc muschii pieptului – ingreunandu-i astfel zborul. Si atunci, vulturul are doua optiuni: sa moara sau sa se schimbe.
Procesul de schimbare ii cere vulturului sa zboare pe un varf de munte… Acolo el isi loveste continuu ciocul incovoiat de stanca pana cand acesta se rupe. Dupa ce i se regenereaza ciocul, isi smulge unghiile. Dupa ce noile unghii apar, incepe sa isi smulga penele imbatranite…
Astfel, dupa 5 luni, vulturul plesuv isi reia faimosul zbor pntru care a fost creat si pentru care traieste…inca 30 de ani.
In concluzie, suferinta ne slefuieste, ne pregateste pentru mai departe.
Abia dupa ce intelegem, abia dupa ce ne indreptam spre noi insine si ne iertam, abia atunci putem incepe sa-i iertam pe cei din jurul nostru.
Cum stim daca i-am iertat? Atunci cand nu mai exista „dar”, atunci cand nu mai emitem judecati la adresa aceluia, atunci cand am putea, fata in fata fiind, sa imbratisam pesoana respectiva sau sa ii multumim unei situatii ca ne-a ajutat sa vedem ce avem de indreptat pentru a ne regasi.
Daca te-ai hotarat sa-ti schimbi viata, daca te-ai hotarat sa faci curatenie in sufletul tau, incepe prin a ierta.

Cu drag,

Doctorul de Suflete

One response to this post.

  1. Foarte frumos!
    Iti doresc mult succes si sunt sigura ca vei reusi!
    Multumesc mult pentru informatia cu vulturul! >:D<

    Apreciază

    Răspunde

Lasă un răspuns

